INTER/FREEMOVERS

Chci vyjet

Podmínky programu

Program INTER/FREEMOVER je určený studujícím, kteří chtějí v rámci svého studia na Fakultě zdravotnických studií absolvovat měsíční až semestrální oborovou stáž v zahraničí, nemají možnost využít jiného financování (např. přes program Erasmus+) a neplánují vycestovat do své domovské země nebo do státu, kde mají trvalý pobyt.

Vyjíždět mohou studující prezenční i kombinované formy bakalářských studijních programů.

Studující během své stáže v zahraničí nesmějí přerušit studium na FZS ZČU. Délka studia studujícího na ZČU se jeho zahraničním pobytem nezbytně neprodlouží.

Minimální délka stáže je 30 dní. Maximální délka 12 měsíců v jednom studijním cyklu. Výjezdy je možné uskutečnit od ledna do prosince daného roku.

Předměty/kurzy/stáže studované a absolvované na přijímající instituci musí souviset se studovaným oborem na FZS.

Pro získání stipendia je nutné doložit všechny vyžadované dokumenty před odjezdem i po návratu, jejich nedodání se považuje za nesplnění podmínek přidělení stipendia.

 

Výběr destinace

Vybírat můžete z partnerských univerzit, se kterými má ZČU podepsanou smlouvu
o spolupráci. Nabídku partnerských univerzit a institucí pro FZS naleznete na: https://www.fzs.zcu.cz/cs/Partnership/partner_universities  

 

Přihlašovací proces

Každý rok jsou vyhlašována až tři kola výběrových řízení, a to:

  1. kolo: říjen/listopad nebo listopad/prosinec
  2. kolo: leden/únor
  3. kolo: březen/duben

Zájemci o stáž se hlásí do výběrového řízení přes Portál ZČU. Aktuální nabídky výjezdů jsou zveřejněny v záložce „ECTS výjezdy - Nabídka výjezdů“. Studující vyplní základních údaje k vybrané stáži včetně přesného názvu přijímající instituce a její adresy a přiloží požadované dokumenty, které jsou následně vyhodnoceny komisí při výběrovém řízení. Výsledek bude zaznamenán přímo v Portál ZČU zaškrtnutím stavu přihlášky Vybrán/Nevybrán.

 

Požadovanými dokumenty jsou:

- Přihláška do programu INTER

- Životopis (v příslušném jazyce dle výběru destinace)

- Motivační dopis (v příslušném jazyce dle výběru destinace)

Před odjezdem

Každý studující vybraný ke studijní i praktické stáži musí před odjezdem odevzdat:

Přibližně měsíc před začátkem mobility studující žádá koordinátorku INTERU o termín schůzky k podpisu Účastnické smlouvy v kanceláři International Office. Po podpisu smlouvy dochází k vyplacení finanční podpory (stipendia).

Před podpisem Účastnické smlouvy musí mít každý studující uzavřené pojištění odpovědnosti za škodu.

Finanční příspěvek se vyplácí jednorázově v jedné splátce před začátkem studijního pobytu/stáže na bankovní účet uvedený v kartě studenta na Portálu ZČU. Stipendium je vyplaceno v korunách na bankovní účet vedený v ČR.

Současné čerpání jiných stipendií z EU zdrojů (například z programu Erasmus+ nebo z jiných fondů MŠMT) na stejný pobyt není možné.

Výše finančního příspěvku se odvíjí od státu cílové destinace. Jsou stanoveny měsíční sazby ve třech výších, a to 12 000 Kč, 15 000 Kč nebo 20 000 Kč.

Sazby finančních příspěvků

Stipendium slouží pouze k částečnému pokrytí nákladů, jedná se pouze o příspěvek na zvýšené náklady spojené s pobytem v zahraničí – předpokládá se finanční spoluúčast studenta.

Ubytování, víza apod. si student zajišťuje sám.

Každý účastník stáže se dále zavazuje, že si na dobu studijního pobytu zajistí pojištění léčebných výdajů platné pro cílovou zemi.

Během pobytu

Studijní smlouvu (tzv. Learning Agreement) je možné měnit ještě během studijního pobytu, ideálně do jednoho měsíce od začátku stáže. K tomuto účelu můžete využít formulář "Changes to Learning Agreement".

Changes to Learning Agreement INTER

Po návratu

Po návratu ze stáže je potřeba odevzdat koordinátorovi v International Office tyto dokumenty:

 

Kontaktní osoby

Anonymous

Mgr. Hana Voltrová

Proděkanka pro vnitřní a vnější vztahy

+420 377 633 717